مقالات

جاذبه های گردشگری شهر کوشک

معرفی شهر کوشک

 

شهر کوشک از شهرهای سرسبز اصفهان بشمار می رود. این شهر به علت تعدد باغ های سرسبزی که در دل خود جای داده است. لقب باغ شهر و ریه تنفسی اصفهان را به خود اختصاص داده است. وجود آب و هوای مناسب، باغ های سرسبز متعدد این شهر را به یکی از برترین نقاط گردشگری استان اصفهان مبدل کرده است.

شهر کوشک در بخش مرکزی شهرستان خمینی شهر در استان اصفهان واقع شده است. در تقسیمات کشوری شهرستان خمینی شهر دارای 4 شهر و 2 روستاست. شهر کوشک یکی از این دو شهر بشمار می رود.

شهر کوشک در 51 درجه و 30 دقیقه جغرافیایی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 39 دقیقه واقع شده است. ارتفاع از سطح دریا این شهر برابر با 1608 است. باغ شهر کوشک در 15 کیلومتری غرب اصفهان است. در جاده ای مابین نجف‌آباد-اصفهان قرار دارد. فاصله این شهر تا شهر خمینی‌شهر 6کیلومتر است.

وجود باغات متعدد در باغ شهر کوشک این شهر را به یکی شهرهای گردشگر پذیر تبدیل کرده است. برخی از باغ های شهر بصورت آنلاین قابل رزرو و اجاره هستندو شما نیز می توانید برای رزرو این باغ ها لیست آنها را مشاهده کنید. در صورت تمایل باغ مورد نظر خود را رزرو کنید. برای مشاهده و رزرو باغ در شهر کوشک کلیک نمایید.

جاذبه های گردشگری شهر کوشک

جاذبه های گردشگری شهر کوشک شامل آثار تاریخی و طبیعی می شود. ارگ باستانی و حمام تاریخی کوشک از جمله اماکن تاریخی شهر محسوب می شوند. از دیگر جاذبه های تاریخی شهر محلهٔ پاچنار است که به زیربازارچه نیز شهرت دارد. همین‌طور آسیابی آبی در شمال غربی شهر قرار دارد که در سالیان اخیر بر اثر کم‌توجی و تبدیل مادی آب به کانال، آسیب دیده است.

در خیابان ایت الله کوشکی مجموعه تاریخی و تفریحی وجود دارد. در داخل این مجموعه عمارت و باغ رضا شاه قرار دارد. آسیاب آبی واقع در خیابان آزادگان غربی که یکی از مهم ترین آسیاب های ایران میباشد. بوستان بزرگ شهرداری از جاذبه های دیگر شهر کوشک به شمار می رود.

علاوه بر این جاذبه ها، قبرستان تاریخی کوشک و برج های کبوتر خانه نیز از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کوشک می‌باشند. برج کبوتر خانه کوشک در نزدیکی گلزار شهدا شهر واقع شده است. این مکان توسط شهرداری کوشک مرمت و بازسازی شده است.

                     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دوازده =